יום שבת, 6 בדצמבר 2014

ובליבה חומה

יש ריח של בחירות באוויר - וכרגע זה מריח לא טוב

לרגע אחד, סתם בא לי ככה פתאום, שתוצאות הבחירות הקרובות יהיו זהות לאחרונות, כדי שיראו עד כמה כל זה היה מיותר.

אם כולם מסכימים שהבחירות האלה מיותרות ובזבזניות (מיליארדים של שקלים), אז למה עיתון "הארץ" וזהבה גלאון ממר"צ בעד הבחירות? איך זה שעל-פיהן זאת תהיה מערכת הבחירות מהחשובות שהיו כאן? למה הצד המפסיד לא מוכן לקבל את פסיקת העם הדמוקרטית ולחכות ארבע שנים לניסיון הבא?
בשלישי לדצמבר, שמונים וארבעה (84) חברות וחברי כנסת הצביעו בעד הצעת החוק של ח"כ זהבה גלאון וסיעת מרצ לפיזור הכנסת ופירוק ממשלת הימין "הגרועה" של נתניהו (לא אתווכח אם הממשלה גרועה או לא. הנקודה שלי היא על הפסד בכבוד ובזבוז כסף ציבורי בגלל ענייני אגו). גלאון סיכמה את המסר שהעביר בשני לדצמבר ביבי במסיבת העיתונאים: "נכשלתי, עכשיו תבחרו בי שוב".
יו"ר מרצ אומרת לנתניהו שהציבור הישראלי לא פראייר, ומבהירה לחברי הכנסת שהדרך היחידה לשנות את מדיניות הממשלה, היא להחליף את ראש הממשלה, או במילים אחרות:
רק לא ביבי!
מאוד בוגר זהבה...
אבל היא לפחות לא חיה באשליות כמו יאיר לפיד שכבר פרסם בעמוד הפייסבוק שלו (האם הוא עושה עוד משהו מלבד לתחזק את העמוד שלו?!) - "הולכים לבחירות - ומנצחים."
מאז הוא גם כבר הספיק לפרסם שבגלל שפיטרו אותו, הוא לא יוכל להפעיל את התוכניות שלו הגאונית שלו להצלת המשק הישראלי והקושי בהשגת דיור; למה לא הפעלת את התוכניות האלה לפני שנה וחצי? למה רק עכשיו אתה אומר שיש לך תוכניות ורק מכיוון שפוטרת היא לא תצא לפועל? לדעתי זה רק תירוץ והפיטורים האלה הם רק הזדמנות של השר לפיד לרדת מן העץ שעליו הוא טיפס. קל לדבר עכשיו שיצאת מן הקואליציה.
חנוך דאום סיכם זאת כך השבוע:
"אני (ח.ד.) מהמיעוט הזעום בתקשורת שתומך באופן גלוי בנתניהו, אבל צריך המון יראה וענווה כאשר מחליטים לגרור אומה לבחירות לאחר 20 חודשים בלבד. צריכה להיות לכך סיבה אמיתית. האם ישנה כזו כעת? לא שאני מבין. 
גם את לפיד אני מעריך מאוד, אבל אני שומע אותו מתחיל עכשיו שוב להסית נגד החרדים, ובא לי לומר לו: עזוב יאיר, לא מתאים. הפסילה הקטגורית של החרדים שייכת לאתמול. הנח להם. התעמרת בהם מספיק, הוצאת אותם לאופוזיציה- הם התגייסו לצבא בשל כך? מחירי הדיור ירדו? כבר אין יוקר מחיה? הם לא מצורעים, ולא אויבי העם, והשיח הזה מיצה את עצמו."

לנושא אחר: "חוק הלאום"
כולם דיברו השבוע (עד הנושא על הבחירות) על חוק הלאום, ובשלב זה אני מתבייש לשאול מהו אותו "חוק הלאום".
אז שאלתי חבר לעבודה (לא קולגה - חבר! אתם כבר מכירים אותו כ-י' מארגנטינה) והוא הסביר לי שמדובר בחוק שקובע בגדול שישראל היא מדינת היהודים, והדגיש לציין שזהו חוק מפלה מאוד מאוד וגזעני והחל מרגע זה ישראל אינה עוד הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון.
ואני שואל: איך זה בדיוק מפלה? 
אמרתי לו, "חוק מפלה וגזעני" זה סיסמה; האם ערבי לא יכול להיות ראש ממשלה? להצביע? לקנות דירה? לעבוד? לקנות? לנוע במדינה? וכ'ו.. הרי הוא נשאר אזרח. 
אשמח לשמוע ממכם מהי דעתכם בנושא - אז אנא תגיבו
לדעתי, ישראל היא כן מדינה דמוקרטית, וכן יהודים הם הרוב, וכן הערבים הם מיעוט. ובמדינה דמוקרטית הרוב דואג למיעוט ואינה מפלה אותו, אבל המיעוט הוא עדיין מיעוט והרוב הוא עדיין הרוב; ובמה שונה עד עכשיו ה"אפליה" מסמל מגן דוד על הדגל והציון בהמנון "נפש יהודי הומיה". בפעם האחרונה שבדקתי לא כתוב "נפש כל איש הומיה".
ומדינת ישראל היא המדינה שהכי דואגת למיעוט הערבי שגדול בה ולדעתי במיעוט הזה (לא כולם) הם נצלנים.



לנושא אחר: "הגדלת שכר מינימום"
בוודאי יצא לכם לראות ברחובות ש"ההסתדרות" יצאה בקמפיין חדש של "חייבים להגדיל את שכר המינימום".
פייר, גם אני מסכים. למה לא? אבל גם זה נשמע לי כמו סיסמה...
אני לא מומחה לכלכלה, אז אכתוב כאן את התאוריה שלי ואשמח אם מישהו יוכל לתקן אותי:
אז נניח שהמדינה תקבל את ההחלטה לעלות את שכר המינימום (ל-30 ש"ח לשעה / 4300 ש"ח לחודש).
וניקח לדוגמה בית דפוס קטן ועצמאי, עסק פרטי > בעלים ועוד חמישה (5) עובדים בשכר מינימום.
והרי שאלת השאלות- מאיפה הכסף לבעלים לשלם?!?!?!
אפשרויות שעלו בדעתי:
  1. לקצץ- פיטור עובדים. על זה לא חשבו שיקרה? לא עדיף מישהו שמקבל 27.5 ש"ח לשעה מאשר עוד מובטל שלא מקבל כלום? והפיטור יגרום לכך שהספק העבודה ירד וזה מעגל קסמים שבסופו המפעל יסגר וכולם יצטרפו למעגל האבטלה - לא טוב!
  2. לעלות את מחיר ללקוחות- זה יגרום לירידה במכירות וזה גם מעגל קסמים עד שבסופו המפעל יסגר וכולם יצטרפו למעגל האבטלה - לא טוב!
  3. שיפור תהליכים- אם הבעלים יקנה ציוד יותר טוב (מדפסות, מחרטות, כורכים...) אזי הוא יוכל:
    1. לייצר יותר באותה כמות זמן
    2. אולי לקצץ בעובד מבלי לפגוע בפיריון העבודה
    3. אולי לדרוש יותר במחיר מן הלקוחות מכיוון שהאיכות שלו משופרת
      נשמע טוב, לא?!אבל מאיפה הכסף להשקעה בציוד חדש? זהו עסק קטן! עסק גדול יכול לרכוש בלי בעיות ציוד בקלות יחסית, אבל לעסק גדול גם אין בעיה של ממש בלתת שכר גבוה יותר גם ככה.
לקיצור- לדעתי מה שיקרה זה שבסופו של דבר המדינה תצטרך לתמוך וזה יגרור אינפלציה, כלומר אמנם העובדים יקבלו יותר כסף אבל הוא לא יהיה שווה כלום כי מחיר לחם שעולה X ש"ח יעלה מעכשיו 1.15X ש"ח (נגיד עליה של 15% בשכר המינימום)

לאלוהים הפתרונים, אבל למי יש פתרונות???

לנושא אחר: "פינת אישיות שכדאי להכיר"/ והפעם פרופסור ישראל אומן
משום מה בישראל נוטים לא להקשיב ואף להשתיק את פרופ' אומן. אומן הוא מתמטיקאי ישראלי וחתן פרס נובל לכלכלה לשנת 2005. אומן הוא פרופסור אמריטוס באוניברסיטה העברית. תחום מחקרו העיקרי הוא תורת המשחקים. 
פרופסור אומן זכה בפרס נובל לכלכלה על עבודתו בתחום תורת המשחקים, שהיא ענף מתמטי שמטרתו לחקור מצבי עימות ואסטרטגיות לקבלת החלטות. אומן נחשב למייסדם של כמה ענפים בתורת המשחקים. בעקבות עבודתו, משתמשים כלכלנים בשיטות מתחום תורת המשחקים לניתוח מצבים מתמשכים של ניגוד אינטרסים, כמו מלחמות מחירים בין יצרנים המתחרים על אותו שוק.

בקיצור, הוא מישהו שאולי כדאי להקשיב למה שיש לו לומר - וזוהי דעתו ועמדתו החברתית-פוליטית:
אומן מציג דעות מורכבות בנוגע לסכסוך הערבי-ישראלי שמבוססות לדבריו על עקרונות תורת המשחקים. הוא מרבה לחזור על "פרדוקס הסחטן" וטוען כי ישראל מציגה התנהגות רציונלית מול דרישות סחטניות של הצד השני. הוא סבור כי ישראל שוגה בכך שאינה מכירה בזכויותיה על ארץ ישראל ובכך שהיא מציגה עמדה לא תקיפה ביחס לעמדות הערבים. לדבריו, "צעקות השלום מזיקות" וגורמות להרחקת שלום אמיתי: "זאת תורת המשחקים: צריך מטרה ואם אתה מוכן לשלם את המחירים - לא תצטרך לשלם. אם אתה מוכן למלחמה - לא תצטרך להילחם. אם אתה צועק 'שלום שלום' - בסוף תילחם". הוא הביע הסכמה לחלוקה עתידית של ארץ ישראל ממערב לירדן, אך קרא "לחשוב מחוץ לקופסה" והביע התנגדות לכל פתרון שכולל "גירוש אדם מביתו", יהודי או ערבי. בראיון עמו אמר: "אני לא אומר שכל הארץ היא שלנו ושאי אפשר לחלק. אפשר איכשהו להתחלק. אבל להגיד עלינו שאין לנו זכות או שאנחנו מפריעים? העסק הרי לא התחיל ב-1967... אם לא נבין שיש לנו זכות כאן וכל הזמן נתנצל על הכיבוש - לא נשרוד כאן. אם אני לא משכנע את עצמי בצדקת דרכי, שמגיע לי ושיש לי מקום, אני אצא בלא כלום". עם זאת, בראיון אחר טען שאינו רואה את סיומו של הסכסוך.

אומן נמנה עם מבקריה החריפים של תוכנית ההתנתקות, אותה הוא מכנה "גירוש". לדבריו, במקום להביא שלום, "הגירוש הוביל למלחמת לבנון השנייה, הפגזת ערי הדרום, עופרת יצוקה ואירועי המשט".




וגם אל תישכחו את הציטוט של אברהם לינקולן: "לו היו לי שמונה שעות לגדוע עץ, הייתי משקיע שש מהן בהשחזת הגרזן."

רגע של חוכמה: המילים 'צימחוני', 'טבעוני' ו'אורגני' הן לא מקבילות למילה 'בריא'.

למעשה, עבור 90% מן האוכלוסיה דיאטה של הימנעות מוחלטת מגלוטן יכולה להיות לא בריאה.

תאמינו - הרי זה כתוב באינטרנט...


רגעים של גאווה ישראלית:
ברוכים הבאים לישראל!

כן היא שוטרת

השיא העולמי של כמות הנוסעים במטוס נקבע בשנת 1991 כאשר 1086 יהודים אתיופיים השתחררו/פונו על גבי בואינג 747 לירושלים.

המטוס נחת עם 1088 נוסעים כאשר שני תינוקות נולדו במהלך הטיסה.


ותודה רבה למג"ב!!!


אל תירדמו - הגעתם עד כאן אז תישארו - המסיבה רק מתחילה..

מי שנרדם לא יודע מהו מפסיד...

וסקרלט מזמינה למסיבה...



פספוסים. כרגיל...




מייגן פוקס. כרגיל...


פינת לומדים קסם חדש:

כל כך קרוב...


כל טוב לכולכם!

ואם אשכח או לא אספיק, חנוכה שמח לכולנו! :-)


יום שבת, 18 באוקטובר 2014

קווים לדמותו של הערס

היי כולם.
אני מקווה שעברו עליכם חגי תשרי נעימים במיוחד.
מזמן לא כתבתי לכם והאמת היא שבשבעה שבועות האחרונים ביצעתי מחקר מעמיק לפוסט הספציפי הזה בנושא "הערס".
לצערי הרב עלי לגנוז את כל החומר שאספתי, וחבל מאוד על כך כי ככל שחפרתי בנושא גילתי דברים מרתקים במיוחד.
צו האיסור פרסום שהוטל עלי הוא רק מטעמי חשיפה לציבור הרחב, כך שאין שום בעיה שבפניה אישית אלי אעביר לכם את הממצא המדהים שלי. אם תפרסמו אותו או לא זה עליכם בלבד.
מכיוון ואני יודע שאתה, הקורא הקבוע היחידי שלי, מחכה כבר הרבה זמן לפוסט, במיוחד עבור התמונות בסוף, אאלץ לפרסם פוסט סתמי בנושא נונסנס ואני מקווה שתהנו...

מייקל ביי
בחיפוש קצרצר באינטרנט, לא יותר מרבע שעה, אפשר בקלות לגלות שלא מעט אנשים פשוט שונאים את הבמאי/שחקן/מפיק הזה. אולי "שנאה" היא לא המילה הנכונה, אבל מאשימים אותו בהריסת נוסטלגיה על-ידי עשיית סרטים גרועים במיוחד. לדוגמה: צבי הנינג'ה. לדוגמה: רובוטריקים 1/2/3/4. מייקל ביי בעצמו הודה אחרי כל סרט של רובוטריקים שהוא לא מוצלח והוא ינסה לתקן זאת בסרט הבא; אשר גם אותו הוא מצליח בכשרון רב להרוס. רוב סרטיו הם חסרי עלילה אבל עטורים פיצוצים ואש ואיך שהוא, אל תשאלו אותי כיצד, הם מצליחים בקולנוע וכך הוא מבוקש על-ידי אולפנים לביים זיכיון נוסף אשר גם אותו הוא הורס.
אפילו מייגן פוקס עזבה אותו אחרי רובוטריקים2
ובצבי הנינג'ה הוא כמעט גרם לה להקריח שהוא צבע לה את השיער בכתום בכדי שהיא תהיה אפריל או'ניל

ועכשיו- נקודת המבט שלי בנושא: גם אני מצטרף לגל מבקריו>
בסרט "איילנד", סקרלט ג'והנסון התכוונה להופיע בעירום מוחלט (היא האמינה שהדבר חשוב לדמות) אבל מייקל ביי סירב!
(כי לטענתו הסרט מיועד לילדים, או בתרגום שלי: אני רוצה שהסרט יקבל אישור צפייה מגיל קטן יותר בכדי שיותר אנשים יראו את הסרט שלי). האם מניעיים כספיים קבילים בכדי למנוע מאיתנו צפייה בסקרלט ג'והנסון בעירום?!?! האם בקולנוע זה בסדר להציג מכות, דם, מוות, אלימות, סמים, העיקר שלא יהיה עירום?!?!
אכן נקודה למחשבה
היינו כל כך קרובים. ועם זאת נשארנו כל כך רחוקים.


עכשיו אמצע חודש אוקטובר
האם לא הגיע הזמן שחודש אוקטובר יהיה חודש המודעות לסרטן ולא רק חודש המודעות לסרטן השד?!?!
כל הפרסומות עכשיו מציעות לזכר-אלפא שכמותי לעשות בדיקה מקדימה לגילוי סרטן בשד; מה עם סרטן העור? הערמונית? הכבד/כליה/ריאות/קיבה???
אכן נקודה למחשבה

בשנת 1997 "מיקרוסופט" השקיעה 150 מיליון דולר ב"אפל" ובכך למעשה הצילה אותה מפשיטת רגל.
אכן נקודה למחשבה

פינת הציטוט השבועי:
"אלוהים המציא את המלחמה בכדי שהאמריקאים ילמדו גיאוגראפיה"
מארק טוויין

ממתי ילדות נהיתה מחלה?
  • למה בעבור מה שקראו שהייתי ילד קטן "חלומות בהקיץ" קוראים היום "הפרעות קשב וריכוז" ?
  • למה בעבור מה שקראו שהייתי ילד קטן "הורמונים" קוראים היום "מאניה דפרסיה" ?
  • למה בעבור מה שקראו שהייתי ילד קטן "מתבודד" קוראים היום "מדוכא" ?



אכן. גיליתם נכון. השם האמיתי שהיה נדרש לכתוב לפוסט זה הוא
אכן נקודה למחשבה

ועכשיו רבותי, למה שחיכתם יפה כל כך הרבה זמן...

חיכינו לך...


בפינה השמאלית אוליביה ויילד
או אולי זאת בכלל בפינה הימינית



שנה טובה ומתוקה



יום חמישי, 4 בספטמבר 2014

לא כוחות

ואולי, לא היו הדברים מעולם 
ואולי, מעולם לא השכמתי 
עם שחר לגן, 
לעבדו בזיעת אפי. 

מעולם, בימים ארוכים ויוקדים 
(ארוכים ויוקדים) של קציר 
במרומי עגלה עמוסת אלומות 
לא נתתי קולי בשיר. 

מעולם לא טהרתי 
בתכלת שוקטה ובתום 
של כינרת שלי הוי כינרת שלי 
ההיית או חלמתי חלום? 

(רחל המשוררת)

שאלה:
אני תוהה לעצמי, לפעמים; הרי אנחנו העם הכי עתיק שיש, לא?! (מה זה עם בכלל? צריך לדון בזה פעם אחת. וההבדלים בינו ובין אומה ולאום. בהזדמנות אחרת.) אולי אנחנו והסינים. אולי היו עמים אחרים, אבל הם נכחדו עד היום.
אחד הציוויים הראשונים הם פְּרוּ וּרְבוּ  (ספר בראשית פרק א כח). מצוות פרייה ורבייה היא החובה לקיים יחסי אישות כדי להוליד צאצאים. מצווה זו היא המצווה הראשונה המופיעה בתורה. אז איך זה לעזאזל שאנחנו כזה עם קטנטן?!?!
ואולי זה רק עד שיש לך לפחות בן אחד ובת אחת? ואולי? ואולי לא היו הדברים מעולם?
ולסינים שחיים בסין, יש עוד הגבלת ילודה! האם הם כופרים? האם המצווה היא רק ליהודים? האם היא לא משבע מצוות בני נח? אולי. ואולי לא היו הדברים מעולם...

ובכלל מצוות, מה טעם להן?
מצווה עושים כי ה' ציווה אותנו. לא צריך לחשוב בהן. מי הסמיך אותנו בכלל לדון בהן? עושים אותן וזהו. בלי שאלות.
אל נא תחשוב שזָכוֹר אֶת-יוֹם הַשַּׁבָּת, לְקַדְּשׁוֹ הוא מטעמים הומניטריים, סוציאליים, מוסרית, של מנוחה. שבת היא קדושה לה' ולכן לא עובדים בה. בכלל התנ"ך הוא לא ספר הומניטרי ועמים מושמדים שם.
"שאני בדילמה אני חושב מה אלוהים היה עושה. ואז אני יוצא למסע הרס"
אבל מה עם כַּבֵּד אֶת-אָבִיךָ, וְאֶת-אִמֶּךָ כַּבֵּד אֶת-אָבִיךָ, וְאֶת-אִמֶּךָ, לְמַעַן יַאֲרִכוּן יָמֶיךָ
כלומר אם איני חושק באריכות ימים, או שאיני מעוניין לכבד את הורי ומוכן לקבל על עצמי שלא אאריך ימים; האם מותר לי לא לקיים המצווה? האם אחשב ככופר? אולי. ואולי לא היו הדברים מעולם...

השבוע קם לו רחוב על שם ישעיהו ליבוביץ וזוהי הזדמנות נהדרת לחנוך פינה על שמו:

"היהדות לא נתגלמה בתורת-מידות, ואין כל מובן למונח "מוסר היהדות" - .... מוסר אינו יכול להיות יהודי או לא-יהודי, דתי או לא-דתי - מוסר הוא מוסר. הצירוף דת ומוסר דווקא אינו עולה יפה .... המוסר הוא קטגוריה אתאיסטית .... ביהדות אין אדם ערך שלעצמו, אלא הוא "צלם-אלוהים"...
המקרא אינו מכיר את הטוב ואת הישר, אלא את "הטוב והישר בעיני ה'"."

"הטעם של המצווה הוא עבודת ה' ; עבודת ה' - ולא סיפוק צורך או אינטרס אנושי. אילו, למשל, הייתה משמעותה של השבת סוציאלית או לאומית - הייתה מיותרת לגמרי : למנוחת העובד דואג מזכיר האגודה המקצועית - ולא ירדה שכינה על הר-סיני למלא פונקציה זו ; לבטחונה של האומה הישראלית ידאגו מדינת ישראל וצה"ל - ולא ירדה שכינה על הר-סיני למלא פונקציה של עסקן מדיני או קצין ביטחון. אם אין לשבת משמעות של קדושה - וקדושה הוא מושג שאין לה משמעות הומאניטארי .... - אין לה שום משמעות."

""ואהבת לרעך כמוך" הוא "הכלל הגדול שבתורה", לא משום שהוא רעיון .... אלא משום שהוא מופיע כאחת מתרי"ג מצוות. "ואהבת לרעך כמוך" אינו מיוחד ליהדות ; הוראות מעין זה ניתנו על-ידי חכמי סין, הודו ויוון. ולא זאת בלבד, אלא שפסוק "ואהבת לרעך כמוך" - כפי שנוהגים לצטטו - אינו קיים בתורה : הכתוב אומר "ואהבת לרעך כמוך אני ה'". חובת אהבת הרע אינה נובעת ממעמדו של האדם כאדם אלא ממעמדו לפני ה'...
... בזה פסק "ואהבת לרעך כמוך" מלהיות עצה טובה, משאלה חסודה, שאיפה נעלה ואידיאל נשגב, ונעשה דבר של ממש, חוק שהאדם מוכרח להתיחס אליו בכובד-ראש וברצינות - מעין תקנות המשטרה .... - דומה להטעייה שבציטוט המקַטֵע "ואהבת לרעך כמוך" הוא הציטוט המסלף: "ועשית הטוב והישר", שהרי הכתוב מפרש ואומר: "ועשית הטוב והישר בעיני ה'"!"

אני כמובן חילוני. אבל יש הרבה מה ללמוד ממנו. אנסה להביא לכם עוד פרקים נבחרים ממנו גם בפוסטים הבאים.

תהייה:
מה אם פעם היינו יכולים להביא משאלות-
אבל ברנש מסוים הביע משאלה שלא נוכל יותר להביא משאלות?
תחשבו על זה!

כולם מדברים על אתגר הקרח לתרומה והכרה בALS
אני בעיקר אוהב להראות מפורסמות יפות וחברים שופכים על עצמם מים קרים. אבל לפעמים יש תאונות מצחיקות :-)


קריסת האידיאולוגיות: אין ימין, אין שמאל
בשעה שארגון טרור קטן ואכזרי ממשיך להפגיז את יישובינו, מעדיפה ישראל לחוס על חיי לוחמיה, וקוראת לחשבון נפש את שתי הקבוצות האידיאולוגיות הדומיננטיות בארץ: גוש אמונים שחווה התנתקות נוספת בשעה שישראל מסרבת לשוב ולכבוש את עזה - ותנועות השלום שתחזיותיהן קרסו בזו אחר זו.

אשמח במקום זה להביא לכם חלק מן הטור של יואל בן-נון שפורסם בyNet:

גילינו מחדש את הפנים הצעירים-האהובים של נערינו ולוחמינו, שסביבם אנו מתאחדים לזמן קצר. גילינו שהם יודעים להילחם למען כולנו, לא פחות - ואולי אף יותר טוב - משלחמנו אנחנו, והקודמים לנו. ראינו שמורשת הקרב וגם הלקחים, הופנמו היטב.

ראינו את הנערים הלוחמים מסירים מעלינו את איום המנהרות בעוז ובנחישות, וגם שומרים על חיי חבריהם ככל יכולתם. אם לא תהיה ברירה, כך יילחמו גם נגד הטילים והמרגמות.

גם מנהיגינו הנבחרים שומרים מכל משמר על חיי הלוחמים – הם סירבו בכל תוקף לדרישות ולציפיות להכרעת החמאס בכוח, בעיקר מפני שסירבו להקריב חיים של מאות לוחמים שלנו, כדי לרסק את חמאס ולרפד לאבו מאזן ולממשלו המושחת, על מגש של כסף, את השלטון בעזה.

"מלחמת מצווה" מוסכמת בתורה ובהלכה, שכרוכה גם בסכנה ברורה לחיי לוחמים, היא "עזרת ישראל מיד צר" (רמב"ם, הלכות מלכים פרק ה', א), ולדעת הרמב"ן (בספר המצוות) גם למען ריבונות ישראלית בכל מרחבי ארץ ישראל. אבל אין מצווה, וספק אם יש היתר, לסכן חיים כדי להחליף שלטון זר אויב בשלטון זר אחר, אפילו אם הוא יותר נוח. ניסינו זאת פעם בלבנון, וזה היה כישלון נורא.

כן, הם ארגון טרור. קטן ואכזרי.
מהכרעה זו נובעות כל התוצאות המעיבות כעת על מצב הרוח הלאומי – כאשר ארגון טרור קטן ואכזרי ממשיך להפגיז את יישובינו, מנסה לשטות בנו, מגבב דברי רהב ושקר שלהם, ואף זוכה ללגיטימציה חלקית בקרבנו ובעולם.

במלחמה שהיא לא בגדר "מלחמת מצווה", חיי חיילינו יקרים יותר.

מכאן מתחייב חשבון נפש היסטורי של שתי הקבוצות האידיאולוגיות הדומיננטיות בארץ – "גוש אמונים" ו"שלום עכשיו", שעולמן קרס.

דוד בן גוריון יסד עם המדינה, גם את תפיסת הביטחון ואת המדיניות, שחתרה תמיד להסכמים זמניים – שביתת נשק / הפסקת אש / רגיעה / הסכמי ביניים / אי לוחמה – גם בערבית יש די מילים כמו "הודנה" או "תהדיה". בל נשקר לעצמנו: המזרח התיכון עוד רחוק משלום. לא נוותר על התפילה לשלום, אבל נדע בבהירות שאחרית הימים עם חזון ישעיהו הנביא, עודם רחוקים. אז הבה נשתדל לשמור על היחד הישראלי, בימי קרב - כמו גם בימי רגיעה.

ולסיום:
בעניין היהודייה והערבי-מוסלמי שהתחלנו עם/בלי להב"ה:
הרבה דובר בעניין, עם הרבה דעות, בעד ונגד, כאשר לכל צד יש נימוקים טובים ונימוקים גרועים. לא אביא את דעתי האישית שלי מכיוון והיא נגד-הזרם.
אבל עצה קטנה לזוג הצעיר>
לכו מכאן. מארצכם, ממולדתכם, מבית אביכם. לא יודע אם יהיה לכם רע, אבל בטוח שלא יהיה נעים. וגם לא טוב לילדים. הלוואי והאהבה הייתה מנצחת ושהיא הייתה מעל הכל, אבל המציאות היא לצערי לא כזאת. תגיעו לארץ אחרת ותחיו בשלום.

אן האת'וויי - שיקסע? - מה ליבוביץ היה אומר?


יום שבת, 9 באוגוסט 2014

שעתה היפה של השמאל

"בית המקדש נחרב בגלל החמאס ובגלל השמאלנים..."

איזה כיף להיות ימיני, הא? מרגע חטיפת שלושת הנערים ועד חודש מלחמה זה. כל שאר הדברים נדחקים לצד. הביטוח הלאומי. יוקר המחייה. קורת בית לכל אדם. מחסור ברופאים ושירותים סוציאליים.
אני שמח שאני חי במדינה שבה עדיין כולם יכולים להפגין. גם מי שאיני רואה עין בעין בדעותיי - מי נוסע איתי לעבור לגור בתפוח?
אני לא שמח שיש בקרבנו אנשים שפועלים נגד ישראל.
ואני ממש מעוצבן מכל השקרים שסיפרו לנו.
אחד מיני רבות השקרים היה שניצחנו. בגלל זה החמאס ירה דקה לפני הפסקת האש ודקה אחרי הפסקת האש?
מהן מטרות הלחימה? האם מוטטנו את שלטון החמאס? לא!
חיסול מנהרות? לא! על-פי הידוע יש עוד מנהרות, ולא ידוע עוד כמה קיימות שלא ידועות לנו.
האם תושבי עוטף עזה, ועוטף עוטף עזה ועוטף עוטף עוטף עזה יכולים לישון בשקט? לא!
שלפני שנים הם טענו שהם שומעים דפיקות מתחת לחדר אוכל בקיבוץ קראו להם משוגעים. מעניין כמה מנהרות יש בצפון.
אגב, גם שיקרו לנו שאי אפשר לעשות רכבת תחתית בתל-אביב...
דיברו איתנו במשך שנים על חיסול הכור האיראני. על מבצע מיוחד שמתוכנן. מתחת לרדאר. עם הסכם עם סעודיה שיעצמו עיניים. ועל טיל חודר בונקר שיהרוס את פרויקט הגרעין האיראני התת קרקעי. בסוף לא מצליחים להרוס מנהרה וצריך לשלוח חיילי רגליים למשימה.
ובכל זאת, שתי הצלחות:
  1. עם ישראל התגלה כעם נדיב ומאוחד.
  2. לא מדברים בשיחות רעים על תוכניות ריאלטי.
  3. "גלי", הודיעה כי בכוונתה להעניק מין לעשרה לוחמים נבחרים. סתם. כלומר, הידיעה לא סתמית; אבל זה בוודאי לא הישג. לא הייתי מציע ללוחמינו בעלי הערכים לעשות סקס בטח עם מישהי שמציעה את עצמה לכולם באינטרנט.
    עדיף שהיא תתרום ממתקים לילדים תושבי עוטף עזה.
אגב, מאוד מומלץ  לקרוא את הבלוג של ניב שטנדל26 דברים שלמדתי ב-26 ימים על גבול עזה

איפה החמאס ואיפה חמאס רודריגז???

עם כבר בכדורגל עסקינן- תם שלטון לוזון בכדורגל- האמנם? לצערי נראה שמורשתו דווקא תמשיך...
עיני שכבר הודה שאין לו מושג בכדורגל, לצערי מכיר גם מכיר פוליטיקה ישנה.

אחמד חילו בשנת 2003 ניסה להציע לאחד הזרים של מכבי כפר־קנא, באמצעות סוכנו, שלא יתאמץ במשחק גורלי מול מכבי אחי נצרת. אחמד אמנם שיחק אותה תמים, אבל למשטרה הייתה קלטת לוהטת. ב־2007 גזר עליו בית משפט השלום בנצרת 400 שעות של עבודות שירות, בעסקת טיעון, לאחר שהודה בניסיון השוחד.
מהעמדה לדין בהתאחדות הוא התחמק. אחי נצרת הורשעה והופחתו לה נקודות, אבל חילו עצמו טען שאין לו תפקיד רשמי בקבוצה. באותה הזדמנות הובהר לו שכל עוד לא יעמוד לדין, לא יוכל לשמש בתפקיד כלשהו במועדון. הוא ניסה לערער לבית הדין העליון, אך היועץ המשפטי משה אביבי קבע שבקשת החנינה שלו "מבוססת, בלשון המעטה, על חצאי אמיתות ועל העלמת עובדות".
אבל חילו לא התרגש. לפני כשנתיים וחצי דיווח עמית קליין, שהיה המשקיף בדרבי מול הפועל נצרת־עילית, כי חילו וחבר הנהלה נוסף ניסו לפגוע בו פיזית, ואף צעקו לעברו: "כל ההתאחדות מושחתים, בני זונות וזבלים‭."‬ אכן לסגנון המעודן. 
ליו"ר ההתאחדות הנכנס זה לא ממש מפריע וחילו חבר בהנהלת ההתאחדות של עופר עיני.
ברשימת 29 המופלאים ש"נבחרו" להנהלה שלו מכהנים עוד כמה מגדולי הדור שעברו בירושה מההנהלה הקודמת. כמו אלי טביב, דמות מוכרת מאוד למשטרה, שרק לפני כחודשיים הורשעה שוב. הפעם בתקיפה בנסיבות מחמירות, השמדת ראיה ושיבוש הליכי משפט. השופט דניאל בארי גם קבע כי "דבריו עשו עליי רושם לא אמין".
מי הבא שיבחר להתאחדות? אלון חסן? אם כבר לפתוח את המצור בעזה ולפתוח להם נמל, אז אני בעד שאלון חסן ינהל אותו!
וגם אבי לוזון יקבל פיסקה:
דברים קרו פשוט במקרה במשמרת של אבי לוזון. ההתאחדות לכדורגל לא השקיעה שקל בהקמת אצטדיון במדינת ישראל. רוב רובו של הכסף, כולל הכסף "של ההתאחדות", בא מהטוטו. ההכנסות שיש להתאחדות מכמה משחקי נבחרת וקנסות של ועדת המשמעת, הם מעט יחסית לכספים של הטוטו, שההתאחדות העבירה דרך חשבונה ועיכבה. אם מישהו היה יכול להתגאות שהקים אצטדיונים זו מועצת ההימורים, האם יעלה על הדעת שיו"ר מועצת ההימורים יכריז שהוא הקים אצטדיונים ובריכות?

מה עוד קורה בממשלת הכדורגל שלנו? אה, כן... חלם נוסף:
שופטי ליגת העל נגד ספריי הקצף המפורסם שהספיק לכבוש את המונדיאל בסערה הקיץ. כי מה שטוב לליגה האנגלית והצרפתית שהזדרזו לאמץ אותו, פשוט לא מספיק טוב לנו. "זה אולי מצטלם יפה, אבל עלול לפגוע בריכוז", אמר אחד השופטים. "אי אפשר להכניס את זה מעכשיו לעכשיו, מדובר בעומס נוסף ולא הכרחי, אנחנו מתמודדים עם שימוש במערכת שמע ונמצאים תחת לחץ". חלם כבר אמרנו?
לא טוב מספיק לשופטינו


למה שמכוערת או גבר מניקים בציבור זה לא בסדר, אבל שבחורה יפה עושה זאת זה כן בסדר?


תהנו






יום שבת, 2 באוגוסט 2014

שעתה היפה של הימין

"...עֵת מִלְחָמָה – וְעֵת שָׁלוֹם." ~ מגילת קהלת, פרק ג, פסוק א-ח

באמת חשבת שיהיה לקט?!?!

מי מאמין שהיה המונדיאל? ומי האמין שאת התפקיד של ג'צה יתפוס ביבי - אולי הגיבור הטראגי - של המבצע "צוק איתן". אותו ביבי שאימץ הפסקת אש. ואפילו שלי יחימוביץ' תומכת בו.
אני שבאתי מבית "שמאלני" והצבעתי 'העבודה' בבחירות האחרונות, שמח שהקברניט במבצע זה הוא ביבי ולא אחר. שנלחם בדעותם של ליברמן, דנון ושאר החכמים.

היידי קלום. הייתה בעד גרמניה במונדיאל.


האם באמת בישראל "לא כל ערבי הוא מחבל אבל כל מחבל הוא ערבי"?
בתחילת המבצע טעם של דם עבר בעורקי. מבחינתי כל עזתי היה מחבל. ואם הוא בן 4 אז הוא מחבל לעתיד (בטח אחרי שהוא רואה את ביתו מופצץ). הם לא כמו הערבים מיהודה ושומרון שאיתם ניתן להגיע להסכם. אבל עכשיו אחרי הכניסה הקרקעית, אני רק רוצה שכוחתינו יצאו; שאף אחד לא יפגע; החמאס באמת מנצל חפים מפשע כאמצעי מיגון וזה נוראי.

ואיך האמריקאים נעלמו מכל הסיפור הזה? ציוץ לא נשמע מאובמה וקרי לא הגיע לארץ; כך נראית מעצמה??

ולמה לעזאזל הפייסבוק שלי מלא במיליוני פידים ופוסטים על הסברה ישראלית ועדיין העולם נגדינו? יכול להיות ששיתוף בארץ אינו עוזר כי כל החברים שלנו בארץ? ראיתי באתרים בתקשורת העולמית פוסטים נגד ישראל - וח'ברה, זה לא נראה טוב...

עם שאלות כאלה, הגיע הזמן לחזור למונדיאל. ולעמוד על טיב הדימוי בארץ. שימו לב לאמרות הבאות - איך מתארים משחק שנחשב כהולך להיות טוב? לדוגמה צרפת-גרמניה ברבע גמר?
- "בו'נה, זה הולך להיות משחק משחק"
ואיך מתארים שחקן טוב? לדוגמה חמאס רודריגז?
- "בו'נה, זה שחקן שחקן?
מה זה? ה"גבר גבר" החדש?!

וגם אנחנו בעד היידי!
גם היידי מפרגנת לחיילי צה"ל האמיצים

ומילה קטנה לאורנה בנאי- כי אני מוכרח:
אני נגד חרמות. ואני מוצא את אורנה בנאי מצחיקה.
אבל אל תטעו- אורנה בנאי לא פוטרה בגלל דעותיה ("מה לעשות אני שמאלנית הזויה אוהבת ערבים").
דעותיה היו ידועים לכל. הן לא סוד.
אורנה הייתה פרזנטורית של מנו ספנות. הרבה "ידוענים" חותמים על הסכם להיות "פזנטור" מבלי להבין מה זה. חותמים, מקבלים המון כסף, ושוכחים מזה, והארגון מדביק את הפנים של הידוען לכל מודעה > כמו קיציס עם 012.
מטרת הארגון היא לעשות כסף.
אם עכשיו הרבה וועדי עובדים מחליטים לעזוב את מנו ספנות בגלל הפרזנטורית, אז כן, לדעתי (ואני כמובן לא עורך דין) יש עילה בלפטר את אורנה בנאי מכיוון והיא הביאה להפסדים של לקוחות.
קחו את גל גדות למשל (סתם, רק כי אני מעדיף לסיים את החלק על המצב בתמונה של גל ולא בתמונה של אורנה בנאי).
היא שגרירה של ישראל ולכן היא מפרסמת את דעותיה ברשתות החברתיות חרף דברי נאצה שמתפרסמים נגדה - לא כמו מפורסמים אחרים שעבור לא לסכן את הקריירה שלהם נמנעים משלב זה בלהביע דעה.
כל הכבוד גל!

גל גדות - אשת חיל מי ימצא - אולי היא תנצח עבורנו את המערכה


---

דבר מעניין הלוח העברי. מעניין וגם מרתק. ואתם בהחלט מוזמנים לבדוק זאת בעצמיכם!

קיים חישוב ליום בשבוע של המועדים בשנה מסוימת, בהינתן היום בשבוע של אחד מהם. השיטה מוצגת במקורות על-פי ימי חג הפסח. הסימן מתואר על פי צופן האתב"ש. לכל יום משבעת ימי חג הפסח, שמסמנים באותיות א-ז (למשל - א' - יום ראשון של פסח, ב' - יום שני, וכן הלאה), יש חג שיחול באותו יום בשבוע:

א - תשעה באב הבא.
ב - שבועות הבא.
ג - ראש השנה הבא.
ד - קריאת התורה (הכוונה ליום שמחת תורה בחו"ל, שהוא יום טוב שני של גלויות של שמיני עצרת).
ה - צום (יום כיפור הבא).
ו - פורים הקודם.
ז - ע
כן כן - ז' - זי"ן - שביעי של פסח. לא ידעו איזה חג יש בע' - עי"ן. לכן קראו לו חכמינו עי"ן על שם עתידי. כלומר, עוד יהיה באותו יום חג ששמו יתחיל באות ע'. נחשו איזה חג אנו חוגגים כיום בדיוק באותו יום שמתחיל באות ע? כן כן:
עצמאות.
מדהים.
בדיקה קצרה ברשותכם עבור שנה זאת - תשע"ד
שימו לב ללוח השנה בתחתית הקישור, וראו את שבעת ימי פסח:
ראשון של פסח - יום שלישי - תעשה באב - יום שלישי.
שני של פסח - יום רביעי - שבועות - יום רביעי.
שלישי של פסח - יום חמישי - ראש השנה - יום חמישי.
רביעי של פסח - יום שישי - שמחת תורה - יום שישי.
חמישי של פסח - יום שבת - יום כיפור - יום שבת.
שישי של פסח - יום ראשון - פורים - יום ראשון.
שביעי של פסח - יום שני - יום העצמאות - יום שני.

---

אם זה באמת בלוג סיום לשלב זה - ונתראה בפעם הבאה רק ב6 אחרי המלחמה, אזי אני מאוד רוצה להודות כמובן לקייט אפטון שחצי מן הבלוג הזה הוא עליה.
הנה מקבץ נדיב ואת השאר אתם מוזמנים לראות בקישור הזה של מאקו.


וכן כן
הגיע הזמן גם לקינוח הרגיל שלכם...
א"ל, ל"א, ע"ח, י', חזי (שם בדוי), א"ו - כל השיחות הלא מעניינות שלנו במשרד עלו לבלוג זה - תודה

גם אתם שמתם לב שספיידרמן הוא עכביש ושהאויב הכי גדול שלו הוא עיתון?

קייטי פרי רבותי - עוד זמרת מוכשרת. עם שתי כשרונות ברורים:

ולסיום - תחזית מזג החמאס:







יום שבת, 12 ביולי 2014

הבלוג החסר חלק 4 ואחרון

מערכה ראשונה - ואז הגיעה גרמניה

ישנם אנשים שאומרים שעוד יתקיים היום משחק מונדיאל ב23:00 בין ברזיל להולנד. אבל אני מתעלם ממשחק על מקום שלישי.
למרות שעוד נשאר משחק הגמר בין גרמניה לארגנטינה, הגיע הזמן לסכם את המונדיאל. רגע לפני לא אשאיר קצוות פתוחים ואגיד שהכל פתוח בגמר, אבל לדעתי יש יתרון קל לגרמניה, אבל לא יתרון מובהק שהייתי מוכן להמר עליו בכספי.
ובכל זאת, איך מסכמים מונדיאל?
הרי עד שלב הבתים הללנו אותו. שערים, דרמות, מהפכים של הדקות האחרונות, הפתעות של קבוצות קטנות, ונבחרות ששבו את ליבנו כמו קולומביה, מקסיקו, אלג'יריה וכמובן קוסטה ריקה....רגע רגע רגע - האמנם? אולי קל להלל את שלב הבתים כאשר יש פערים גדולים בין הנבחרות ואז יש הרבה שערים? אפילו צרפת שלא העבירו שלושה פסים נגד (נגד מי באמת הם היו?) נראו מרשימים. אבל עם יד על הלב, רוב השערים הגיעו מטעויות קשות בהגנה או מכדורים חופשיים (או מכות נייחות כמו שאברם גרנט קורא להם). היינו חדורי אמונה שאחרי מונדיאל ביזיוני באפריקה שהאלופה הבונקריסטית ספרד שכבשה 8 שערים ב7 משחקים, הנה הגיע מונדיאל שיחזיר לנו. אך אז הגיע לו שלב הפליי-אוף, וחזרנו לראות איך באמת נראה מונדיאל ברזיל 2014 האמיתי. טקטי (עברית נקייה לבונקר) ומשעמם. חסר מעוף וגולים.
ואז הגיעה גרמניה לחצי הגמר ואוי כמה שנהניתי לראות את ברזיל האמיתית

לכן אני חוזר ליסודות, איך מודדים מונדיאל טוב? אם הנבחרת שלך (במקרה שלי איטליה) מנצחת.
לכן המונדיאל הזה, וזה שלפניו כושלים וגרועים. ואילו מונדיאל 2006 היה מדהים ואיכותי.
ושכל אחד יעשה את הבדיקה שלו.

מערכה שנייה - רוחות של מלחמה

לאור הגילוי בחקירת רצח הנער הערבי שככל הנראה נרצח על-ידי יהודים, אני מגבה לחלוטין את כל פעילויות הערבים המוצדקות כולל: ירי רקטות, זריקת אבנים מסיבית על נהגים יהודים ועל שוטרים תוך ניסיון לפצועם ו/או להורגם; זריקת בקבוקי תבערה על אוטובוסים ומכוניות; זריקת מטעני צינור על שוטרים; ניסיונות ללינץ' בעוברי אורח תמימים; השחתת קווי הרכבת הקלה ותחנותיה; ניסיון לרצח יהודים אקראיים בסכין ובשאר חפצים; ועוד פעולות מחאה ראויות לחלוטין.

אינני יודע מה עבר בראשם של אלו שככה"נ הרגו את הנער הערבי, מספר שעות לאחר שנשמע כי שלושת חטופינו נמצאו מתים עם כדורים בראש. אני לא בטוח שמדובר במה שכלי התקשורת כ"נקמה". לא שאני בעד, אבל זוהי דרכה של הציבור לאזלת היד של הממשלה שלא הגיבה מיד, כאילו זה בסדר לפגוע ביהודים ולא לתת תגובה שתרתיע טרוריסטים ממעשים נוספים כאלה בעתיד. לא היהודים הבעירו את המערכה בעזה, אלא חוטפי שלושת הילדים.

אני שבאתי מבית שמאלני, בימי אוסלו העליזים, גדלתי על הסכמי השלום של רבין וחיכיתי לשלום שרק יגיע. מבלי להבין שמעתי מידי פעם את המושג "הכיבוש משחית".
בזמן שירותי הצבאי, הייתה "ההתנתקות". זהו. אין כיבוש. וגם למדתי שהחיילים במחסומים הם ילדים כמוני. בני 18~20 מפוחדים לא פחות. שלא שלא כולם משפילים אזרחים והופכים בתים. שמתנהגים לכל עובר במחסום בכבוד, בנימוס ובחשד, וכאשר היה צורך ואף טיפלו בפצועים פלסטינים. לבתים נכנסו, בעקבות מידע מודיעני מדויק, ורק לשם חיפוש מבוקשים.
ובחיפושים נתפסו רובים ורימונים. והתגלה שמחסני נשק מוסווים כבתי ספר וגני ילדים.
נכון. הכיבוש משחית. אבל גם השלום משחית לא פחות (וגם לא יותר).
חלומות על פרס נובל, על חומוס בדמשק, על נסיעה ברכב מתל אביב להודו, על שווקים במדינות ערב שיפתחו לטיקוני העל ועל קניות בשבת בשוק של ג'נין, להפוך את לבנון לריביירה צרפתית, ולנפוש בקנטרה עלי ובזבדני; הפכו את רודפי השלום למושחתים. לכאלה שמעלימים עין מרצח עם ומדיקטטורה בסוריה, לכאלה שמעלימים עין מעברו של רוצח המונים ולשלם לו מליארדים כל עוד הוא מחייך בחלוקת פרס הנובל.
לכאלה שבכדי לא לפגוע בתהליכי השלום מעלימים עין מזריקות אבנים ובקבוקי תבערה יומיות ויריות שנורו לעבר ישובים; כדי לא לחמם את המצב.
הבטחון עולה כסף. המון כסף. אבל גם השלום עולה המון המון כסף. ואולי במקום לתת אותו לרשויות החמאס, הגיע הזמן לתת אותו לרווחה, לרופאים, לשירותים הסוציאליים, לביטוח לאומי, ולמשרדים שאמורים לדאוג לנו לתשתיות כבישים מים ואנרגיה.

שתי הצדדים לא רוצים שלום. הם רוצים צדק. ולכן לעולם לא יהיה שלום.
אנחנו רוצים שקט.
תציע לישראלי הממוצע שלום הוא יסכים. תציע לו גם שכל הערבים יהיו בים והוא גם יסכים.

ומה אפשר לחשוב על הנהגה ערבית שקודם כל דורשת שחרור רוצחים עם דם על הידיים ונותנת פנסיה לטרוריסטים במקום למשטרה שלה ולשרותי הרווחה שלה?

ככה זה, פוליטיקאים וחיתולים צריך להחליף לעיתים דחופות, ומאותה הסיבה (מארק טוויין).

לאלוהים הפתרונים ולנו הפתרונות.

זה היה רקע לעד היום. בפעם הבאה, אמשיך במחשבות שלי לגבי מה שיהיה כאן בעתיד.

סיום חלק 4

יאללה - בשבוע הבא אולי נצא ללקט? אולי... :-)

עד אז, אשאיר לכם כמה סיבות לחייך... :-)


וכמובן, כהרגלינו בקודש, גם קייט אפטון תגרום לכם לחייך... :-)



יום שבת, 5 ביולי 2014

הבלוג החסר חלק 3

אוטוטו אנחנו מגיעים לסיום הגדול שבו אעמוד על המונדיאל והבעיה הישראלית לאן.
עד אז אצטרך לצערכם לעבור על מספר הגיגים והתעצבנויות שאגרתי בתוכי בתקופה האחרונה:

חלק 3

הידעתם שהיחס בין המידות של אטום לזה של חלקיק אבק זהה ליחס בין המידות של חלקיק אבק לזה של כדור הארץ?
ובכלל שרוב מערכת השמש עשויה מאבק?

הידעתם 2:
השודדים הפיראטים אינם היו עיוורים בעין אחת/חסרי עין.
הרטיה על העין שומרת על ראיית הלילה שלהם כאשר הם הלכו למקומות חשוכים בסיפון האוניה.
שאין נורות חשמליות בתקופתם, הם אינם יכלו להיכנס לבונקר התחמושת רווי אבק השריפה עם לפיד אש כמקור אור...

כולם שונאים גזענים - אבל גזענים שונאים רק מעט אנשים

איני חושב שארגונים צריכים לשמור על מספר מינימלי של עובדות (נשים).
הם פשוט צריכים לשכור אנשים על-פי מי שמתאים יותר להגדרת התפקיד. ללא קשר למגדר.
ושהטוב (או הטובה) ביותר י(ת)נצח.

מאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה מופתעת

שוויון אומר לתת לכולם הזדמנות שווה....
....זה לא אומר שכולם צריכים להגיע בסוף לתוצאה זהה.

---

כפי שציינתי בבלוג הקודם, אני בעד שפיטרו את דונלד סטרלינג, בעל קבוצת הלוס אנג'לס קליפרס מן הNBA, לאחר אמירה גזענית.
אך באותה מידה, גם כל הספורטאים בכדורגל, כדורסל, פוטבול, אגרוף ועוד; שאנסו או רצחו מישהו - גם אותם צריך להעיף לכל החיים!

---

אם מישהו צריך לקחת סמים בכדי להיות "חופשי" אז הוא מסובב על כל הראש,
"חירות" זה במחשבה/בראש. אחרת היא פשוט לא קיימת.

---

העובדה שמדוזות שרדו מזה למעלה מ650 מיליון שנים חרף העובדה שהם חסרי מוח היא חדשות נהדרות לכל הטיפשים סביבנו.

---

טכנולוגיות ה"ענן" וה- "Big Data" הן כמו סקס בתיכון:
  • כולם מדברים על זה
  • אף אחד לא יודע בדיוק כיצד עושים את זה
  • כולם חושבים שכל האחרים עושים את זה
  • אז כולם טוענים שגם הם עושים את זה
* - אני במקרה כן יודע טוב מאוד מה זה "ענן"...

שעת סיפור: המקרה המוזר שקרה לי.פ מארגנטינה וע.ח
י.פ: למה את מעשן?
ע.ח: ככה כי בא לי
י.פ: כמה אתה מעשן ביום?
ע.ח: בערך שלוש חבילות
י.פ: כמה עולה כל חבילה?
ע.ח: 35 ש"ח
י.פ: אתה יודע שזה 3150 ש"י בחודש ו- 38,325 ש"ח בשנה?
ע.ח: כן
י.פ: כמה זמן אתה כבר מעשן?
ע.ח: 15 שנה
י.פ: אז זה 164,250 בשנה? אתה יודע שכבר יכולת לקנות פרארי במקום האופנוע שלך?
ע.ח: או.קיי. תן לי לשאול אותך, האם אתה מעשן?
י.פ: לא
ע.ח: אז איפה הפרארי שלך?!
ע.ח צחקק, נתן צ'פחה לי.פ, זרק עליו כדור, ויצא לעשן. 
לע.ח יש הפסקת עישון של 5 דקות כל שעה, וי.פ נשאר לעבוד במשרד...

וכמובן שלא אשאיר אתכם ללא עוד קצת טעימות מפרק הסיום הגדול שמתוכנן לסיום העונה.
אחר כך, אני אצא קצת לחופשה קצרה ואפרסם לקט!





איזה בר מזל...

גם "צורה" של "גביעי" עולם...

ולסיום: לפעמים יום רע של בן אדם אחד זהו יום בר מזל לבן אדם אחר







יום שבת, 28 ביוני 2014

הבלוג החסר חלק 2

אז אנשים ברחוב שואלים אותי איך אני אוהד את איטליה. המשעממת. האפורה. השבלונית. הבונקריסטית. למה לא לאהוב את הכדורגל היפה. ויותר גרוע: איזה קבוצה אני בוחר עכשיו, אחרי ההדחה. אז זהו: שבאהבה אין חוקים! מעולם לא ויתרתי ומעולם לא החלפתי צד או קבוצה. ואני לא מתכוון להתחיל במנהג הלוז הזה עכשיו. עכשיו רק נותר ליהנות משארית המונדיאל. זה כמו שלא מחליפים את הילד שלך לילד יפה יותר או מוכשר יותר. ולעולם לא אלבש אדום! והכי גרוע: שזה מגיע מפיהם של אנשים שלא רואים ומתעניינים בכדורגל, אלא רק פעם בכמה שנים רואים 2-3 משחקים וחוץ מזה לפעמים התקצירים...

אגב: עם כל הקמפיין של רשות השידור (אכלו לי שתו לי) והדרישה שאני באמת אגיד להם תודה על זה שהם לא עושים לי שביתה על המונדיאל - צריך לזכור - צפייה בערוץ 1 זה לא מונדיאל חינם! אני משלם על זה אגרה. איפה הכסף? שאלו את המנהלים שלכם, אל תזרקו את החרא שלכם עלי. גם לי יש הבעיות השלי.
ועוד הבאתם לי את ארבל? (אגב- גרנט פרשן אדיר. איווניר גם טוב. לחמן הוא בהחלט הפתעה נעימה).
ומה עם עידן פלוס? הבטיחו לפני 3 שנים 18 ערוצים וערוץ 1 HD. בפועל-
מאות אלפי מנויי עידן פלוס לא קולטים את שידורי המונדיאל בברזיל באיכות HD, והמערך לא יורחב עבור מנויים אלה לפחות בשנה הקרובה.
כבר לפני כשנתיים עברה בכנסת חקיקה המאפשרת להרחיב את המערך ל-18 ערוצים, אך צעד זה טרם בוצע.
משמעות היא שהצופים שמעוניינים לצפות במונדיאל באיכות HD נאלצים להיות מנויים בחברות הכבלים או הלוויין, שם יוכלו לקבל את ערוץ ה-HD של רשות השידור.
לקריאה מלאה

זהו! עידן הטלוויזיה תם! מלבד ספורט בשידור חי וחדשות (אקטואליה) אין יותר סיבות לקיום ערוצים כמו 1/2/10. לא ניתן שלוביסטים יקבעו מה נראה ומתי. , VOD Stream, PPV הם העתיד. אני מוכן לשלם לערוצי נישה שמעניינים אותי.

חלק 2

בהמשך לדברי בבלוג הקודם (חלק 1) על "אחרי השואה" ,  מתברר שיש מאמר קשור של אברום בורג בעיתון "הארץ". המאמר אכן מעניין, אבל אינני מסכים עם רובו. אבל שווה קריאה.
נ. ב. האם זה רק אני או שאברום בורג נעשה הזוי לחלוטין?! משהו לא טוב עובר על הבן אדם הזה שפעם הערכתי וכיום פחות ופחות.

שיחות עם דן אריאלי // המטרה - כסף, האמצעי - לדפוק את הלקוחות
פרופ' דן אריאלי (מומחה לכלכלה ארגונית ומחבר רב המכר "לא רציונלי ולא במקרה") רצה לבדוק עד כמה רחוק אנחנו מוכנים ללכת בשביל למקסם רווחים | מה קורה למוסריות שלנו במסגרת הפעילות בשווקים לעומת המוסריות מחוץ לשווקים? ואיך כל זה קשור לעכברים?
אריאלי, הציע לנבדקים בניסוי שערך לנהל בנק. הנבדקים התבקשו לנהל סכום כסף, כשהמטרה שהוצבה בפניהם הייתה פשוטה – למקסם את הרווח עבור בעלי המניות. מהר מאוד הסתבר שהסטודנטים שהשתתפו בניסוי היו מוכנים ללכת רחוק עבור המטרה. אם ניתן לכוון יחסית בקלות את "המנהלים" למטרת בעלי המניות, האם ייתכן שניתן גם לכוון אותם למטרות אחרות, לא פחות טובות?
מרתק ושווה צפייה

ההבדל הקטן בין אדם סילבר לאבי לוזון -אוריאל דסקל
אדם סילבר, קומישינר של ה-NBA, עשה בסוף אפריל של 2014 צעד קיצוני כדי להילחם בגזענות ולא פחות חשוב - כדי לקבע את מעמדו כמנהיג הליגה.
סילבר הטיל השעייה לכל החיים על דונלד סטרלינג בעקבות דבריו הגזענים שהוקלטו והתפרסמו בתחילת השבוע. הוא גם קנס אותו ב-2.5 מיליון דולר והוא יכריח אותו למכור את קבוצתו. "אין מקום לגזענות בליגה שלנו", טען סילבר. יש לו את תמיכת כל בעלי הקבוצות לעשות את המהלך הזה כי הוא השיג אותה והוא זכה למחמאות מוצדקות על המהלך הזה שלו.
"שחקני הווה ושחקני עבר של ה-NBA יודעים כעת שהקומישינר אדם סילבר הוא מנהיג דגול ויש לנו על מי לסמוך", כתב בטוויטר מג'יק ג'ונסון, כוכב לוס אנג'לס לייקרס לשעבר ואחד מהמועמדים לרכוש את הקליפרס.
בינתיים בישראל:

"אלה האשכנזים, מאז שאבי נהיה בהתאחדות ושטרן (חלובה) איתו, רוצים לתלות את עצמם. לתלות את עצמם". עמוס לוזון, נשיא מכבי פתח תקווה - 2009.
"הם רוצים להתאבד האשכנזים האלה אבל אל תדאג. לאט נהרוג אותם, אבל בשקט", גיא לוזון, מאמן מכבי פתח תקווה לשעבר - 2009.
""אני רוצה שתסביר לשחקן מה קרה לאנשים מגאנה, לכושים כמוהו, תגיד לו כושים כמוהו, תסביר לו בדרך שלך, אתה תסביר לו מה קרה לאנשים שבאו מגאנה" - פרוספר אזגי, בעלים של הפועל אשקלון, בשיחה עם סוכן על אחד מהשחקנים של קבוצת - 2012.
"אתה מרוקאי עם אגו מטורף, פה זה לא שלוחלנד", יו"ר הפועל עכו, ציון ויצמן למאמנו אלי כהן - 2011.
מישהו זוכר את המנהיגות של אבי לוזון במקרים הללו או במקרי גזענות אחרים? לא ממש. העיקר שבעונה הבאה יהיה עוד קמפיין נגד גזענות ואלימות במגרשים.

מה עוד מצפה לנו בהמשך אתם שואלים?

פספוסים

פיצוץ פצצת אטום תת-קרקעית

וכמובן...

קייט אפטון חברים.

המשך יבוא גם יבוא!!!

יום שבת, 21 ביוני 2014

הבלוג החסר חלק 1

ראשית סליחה לקוראי הנאמנים על אי הפרסום בתקופה האחרונה. לא באשמתי - אני נשבע. אמנם י"ד מגבעת שמואל ניסה להקדים את בואו של הבלוג אך ללא הועיל.
ויש לי על הרבה  (מאוד) מה לדבר! אבל במקום לשפוך מאות עמודים אנסה לחלק זאת למספר קטעים קצרים על-פי נושאים.
את המונדיאל נשמור ליום אחר, גם הוא ראוי לבלוג משלו. Forza italia

חלק 1

השואה והתקומה

מאוד מעניין אותי לאחרונה מה היו עושים לגבי יום השואה אם לא הייתה מדינת ישראל.
הרי אין אוטוריטה ליהדות כמו הנצרות הקטלוית עם הוותיקן (ואני מאוד שמח על כך. אבל זה ליום אחר.)
ובכל זאת. יום הזיכרון לשואה לגבורה הוא יום של המדינה. לא דתי. פסח, שבועות, סוכות, ראש השנה, יום כיפור, חנוכה, פורים ציינו יהודים בכל העולם במאות השנים האחרונות. גם ימי אבלות - יש תענית אסתר וצום גדליה וכמובן ט' באב.
אבל ציון כלשהו לחיסולם של שישה מיליון יהודים - נאדה. לאחרונה קהילות מסוימות הוסיפו דבר קריאה קצרצר לזכר הקורבנות בסיום קריאת מגילת איכה בט' באב. כיצד מציינים יהודים בעולם את יום השואה מחוץ לישראל? איך היו יהודים זוכרים השואה לולא הייתה ישראל (וחלילה לאחר שישראל תיפסק?!)
האם מותר ואם כן אז כיצד אפשר להפוך זאת ליום של עם ישראל ולא של מדינת ישראל? כל הטקסים היא מדיניים ואין שום טקס דתי בעניין.
מאוד מעניין.
אני בטוח שגם את חנוכה לא ציינו במאות שנים הראשונות לאחר החשמונאים. מעניין איך זה הפך לטקס עם חנוכייה והכל.
אני רק מקווה שעוד מאתיים (200) שנה לא יקראו לזה "יום השואה והנכבה".

מרוץ הלפיד

ואיך נזכור את השואה לאחר אחרון הניצולים? עם ריבוי מכחישי השואה והטריק החדש שלהם "אמנם מתו יהודים ואנו מצערים על כך, אבל לא מיליונים אלא רק מספר מאות אנשים וזה טבעי שבמלחמה מתים אנשים".
נגיד שעוד מאה (100) שנה יהיה משפט שיחליט האם הייתה שואה או לא. איך בכלל מוכחים כזה דבר? בתי משפט מערביים בנויים על הוכחה של ראיות כאשר הראיה הכי מוצקה היא עדות. אבל עדים כבר לא יהיו ו"יד-ושם" יהיה רק עוד אנדרטה. אז מקליטים עדים. סבתא שלי זיכרונה לברכה מעולם לא רשמה עדות. לא רצתה לספר. כך היא התמודדה עם הטראומה שלה. הסיפור שלה נעלם לעד.
והיום יש הקלטות בווידאו וטכנולוגיות שונות, מה היה קורה אם השואה הייתה מתרחשת לפני שלוש-מאות (300) שנה - האם היינו פשוט נמחקים כמו עמים רבים אחרים במהלך ההיסטוריה?
הנה רעיון (גילוי נאות - לא מקורי שלי) לכיצד עַם שומר על הסיפור שלו - אחרי השואה:

  1. לוקחים עדות מכל הניצולים - לא רק מנציגים/בכירים/מפורסמים/עשירים/חכמים - אלא מכולם!
  2. מתעדים את כל מה שהזיכרון זוכר - כולל עובדות שעל פניו נראות כחסרות משמעות - "ביום X ירדתי מהרכבת מגטו Y לכיוון מחנה Z. בקרון הייתי עם A, B ו- C. ירדו וחיכה לנו הקצין הנאצי S".
  3. מצליבים סיפורים עדויות לבניית כל הסיפורים שאנשים זוכרים מהשואה. כל מה שאמין נכנס לספר.
  4. את הספר חותמים.
  5. כל זיכרון/סיפור שנזכרים בו לאחר חתימת הספר - לא נכנס.
  6. נגיד שנאספו אלף (1000) סיפורים.
  7. מכריחים את כל הניצולים, שהם, בניהם ובני-בניהם יקראו בכל שבוע שני (2) סיפורים וסך הכל יסיימו לקרוא כל הספר פעם בשנה.
  8. לזכר העובדה שלבשו מדי אסירים במשך השואה - מחליטים שכל הניצולים ילבשו פסים כדי שלא ישכחו את אשר עשו להם הנאצים.
  9. מחליטים שלזכר העובדה שלבשו תלאי צהוב במשך השואה - מדביקים תלאי צהוב על מפתן הדלת שלהם - כדי שאם ניצול אחר יום אחד יתהלך בעיר זרה ויחפש עזרה, ויראה דלת עם תלאי, מיד ידע שבבית זה שוכן "אח שלו לשואה".
רגע - הרעיון הזה מתחיל להישמע מוכר מהיכן שהו - לא?!
הרי עדות של מאות אלפים שהייתה שואה חזקה יותר מעדות של מאה איש.
אולי כך לפני אלפי שנה משה השביע את עם ישראל לזכור את מאורע הר סיני וקבלת תורה. דור ראשון היה נוכח. דור שני שכבר לא נוכח, מאמין להוריו שנכחו וכך הלאה.
משה נואם לעם ישראל שהספר התורה הוא עדות למתן תורה. כל עוד לא ישכח הספר זוהי הוכחה לאמינות הסיפור. ואם יום אחד הספר ימצא בעוד אלפי שנים ומוצאו לא ידעו על היהודים ומאורע הר סיני - אז מותר להם לא להאמין לסיפור.



דברים שלמדתי מאבא
טיפ מספר #487
אם אתה האיש הכי חכם בחדר, אתה לא נמצא בחדר הנכון.

אולי בגלל זה אני כל כך מתוסכל. אני אף פעם לא נמצא בחדר הנכון.

חלב עמיד וציאניד - מילים מתחרזות. צירוף מקרים? אני חושב שלא!

תם ולא נשלם - המשך יבוא גם יבוא!!!

הצצה לקראת ההמשך: